fredag 28 april 2017

Aktionsforskningsprojekt - kommunikation

Så vad det dags att starta upp nästa projekt i denna kurs. Jag har valt att fokusera på min kommunikation med mina studenter. I projektet undersöker jag hur tydlig jag är i min kommunikation under mina föreläsningar, i givandet av instruktioner till aktiviteter och gruppövningar, genomgångar och diskussioner samt min lyhördhet inför studenternas frågor och funderingar under mina seminarier. Jag har valt att spela in mina lektioner (ljudfiler) samt att studenterna har fått besvara en enkät gällande min tydlighet. Jag har genomfört samma seminarium vid tre olika tillfällen, där det första tillfället var en "testomgång", jag provade min enkät och de studenter som inte ville höras på en ljudupptagning fick möjlighet att delta vid detta tillfälle, så de två sista seminarierna är de som gick i "skarpt läge". Jag kommer nu under de närmaste veckorna att sammanställa mina resultat från enkäten och ljudfilerna. Jag kommer även att redovisa ett underlag till min bakgrund till projektet samt vilken teoretisk bakgrund jag lutar mig mot samt en kort redogörelse för mina metod val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar